30 maja 2011

Hunedoara



Najpotężniejszy, średniowieczny zamek regionu - Hunedoara - symbole węgierskiego panowania w Siedmiogrodzie. Imponujący zamek swój charakter zawdzięcza kilku etapów rozbudowy od XIV do XVII wieku i jest połączeniem gotyk w podstawie, ale także baroku i renesansu. Zamke jest na pewno wart zwiedzenia. Zdecydowanie polecam zwiedzenie zamku. Jest on wspaniale odrestaurowany i jakże okazały w swej budowie.
Dodatkowo jak dla mnie warte jest zwrócenie uwagi jak wielką szkodę narodowi przyniósł Rumunii Ceausescu. Co mam na myśli? Wjeżdżając do miasta szukałam wierzy zamku, wcześniej przeczytałam, ze jest on zachwycająco duży. A nigdzie nie było go widać. Przeciwnie całe miasto wyglądało jak opuszczona huta, a nie średniowieczny gród... Przejeżdżając Rumunię często nachodziła mnie myśl, że dyktator miał chyba w swoim zamyśle zakryć całą historię kraju nowymi budowlami ku chwale teraźniejszości, a nie historii. Wspaniały zamek obudowany jest z wszystkich stron hutami żelaza i węgla kamiennego (regon bogaty w te złoża) oraz innymi opustoszałymi budynkami przemysłowymi, które obecnie tylko i wyłącznie niemiłosiernie szpecą krajobraz. Ten widok chyba jest zarezerwowany dla Rumunii.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz